Attendo presenterar nya varumärken
Dela
Läs mer om de nya varumärkena här.
Viljan blir varumärket för Attendos IOF verksamheter, medan Unika tar över som varumärke för LSS-verksamheterna. Hemtjänst och särskilt boende (SÄBO) fortsätter att bedrivas under varumärket Attendo, med ambitionen att ytterligare stärka sin position som det mest valda varumärket inom äldreomsorgen.
- Vi ser att allt fler kommuner behöver hjälp med att ta hand om de allt komplexa omsorgsbehov som finns där de saknar nischkompetens och resurser. Här har vi som privat aktör en viktig roll att fylla, både för samhället och för behövande, säger Martin Tiveus, koncernchef för Attendo.
- Med en större verksamhet har vi möjlighet att investera mer i både nischkompetens och metodutveckling, för att just kunna ta hand om individer med mer komplexa behov. För att tydliggöra den ambitionen, kommer vi under hösten att lansera egna varumärken för LSS och IOF. Vi vill bli en ännu bättre partner för kommunerna, samtidigt som vi håller fast vid våra gemensamma värderingar och vision, säger Martin Tiveus, koncernchef för Attendo.